onsdag 15 september 2010

Övergångställe


Tänk va jobbigt det är med övergångställen. Oftast när man är ca 10 meter från gångstället så ser man att det blir grönt.
Det är så jäkla svårt att bestämma om man ska riskera livet samtidigt som man kör på ett oskyldigt barn,för att hinna över. Eller om man ska gå lite långsammare, coolare, och låtsas som Hey, Vadå, är det ett övergångställe här. Så kan man komma fram när det är rött och trycka på nytt.

Jag lyckas aldrig bestämma mig för vilket, så det brukar bli någon halvblandning av alternativen.

En annan grej med övergångställen är ju knapparna på stolparna som man trycker på för att få grönt. Man trycker en gång, sen tycker man att det tar så lång tid, så då trycker man igen. Vad händer då?
Börjar den om räkningen tills det blir grönt, och det tar ännu längre tid, eller påskyndar man processen, och den liksom påminner sig själv om att : Ja just hon vill ju över gatan.

Håller ni med eller, är det bara jag?

Kanske inte just sånt här jag behöver tänka på just nu, kanske skulle fokusera mer på typ Valet. Men jag är hopplös..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar