torsdag 23 september 2010

Ahhhhrrrg!


Jag har förut uttryckt mitt missnöje för Försäkringskassan. Nu gör jag det igen. Peter var Pappaledig hela Juli..Nu nästan 2 månader senare har han fortfarande inte fått några pengar. Sen i Augusti har vi varje vecka blivit lovad att bli uppringda av en Handläggare, som ska lösa problemet. Totalt 8 gånger har de lovat att de ska ringa upp inom 2 vardagar. Det är ingen som ringt än...

Senast nu i veckan ringde Peter och telefonisten han prata med blev ursinnig, och sa att så här får det inte gå till. Hon gick genast in och lämnade ärendet till en enhetschef.
De papprena måste ha trillat ner i hennes Papperskorg, för nu har det gått 3 dagar och fortfarande inte ett ljud från försäkringskassan.
Om inte enhetschefar kan lösa problemet..Vem då?

Det kanske känns som man är nära slutet på detta ärende, och att Peter kan få sina pengar inom en snar framtid. Men när man känner så brukar det oftast dröja 1 månad till. Det är alltid den enskilda individen som förlorar mot FK

Det är konstigt hur det är. Om man tex fick för mycet betalt från försäkringskassan eler har fått felaktig ersättning så är FK jävligt kvicka med att kräva tillbaka pengar. Men när det är åt andra hållet så går det visst bra att dra ut på det.

Hur går man då vidare härifrån? Vem ska man skvallra till?

2 kommentarer:

  1. Hade precis samma problem när Andreas hade tagit ut föräldradagar för kelvin.. Helt sjukt hur det ska vara! Men till slut så fick vi tag på rätt person som kunde se NÄR han skulle få pengarna "vilket alla andra vi pratat med egentligen borde ha kunnat gjort". Med den där jäkla försäkringskassan så gäller det att ha JÄVLIGT tur så att man får prata med en trevlig människa som faktiskt VILL hjälpa en (vilket verkar hända en gång av 100) :(

    SvaraRadera
  2. Ja men man tror ju man ska få hjälp snabbt när det till och med går till en enhetschef. Men Icke.

    SvaraRadera