lördag 26 juni 2010

Ralf Gyllenhammar


Ja, våran son är döpt efter Ralf Gyllenhammar i gruppen Mustasch.
Varför?
Jo Peter har varit ett fan av dem i många år. Och när vi höll på att bolla om eventuella Pojknamn, så sa jag på skoj att han kanske skulle heta Ralf. Ja, som en hyllning alltså.
Peter tog det på störtallvar, och då vart jag skeptisk. Det var ju liksom ett skämt.
Men när jag krystat ut honom och barnmorskan höll upp honom, så kolla jag på Peter...Och han kollade på mig med hundvalpsögon och darrande underläpp, det gjorde mig knäsvag..
Klart pojken ska heta Ralf sa jag..Å så blev det..

Namnet höjer fortfarande många ögonbryn, och folk är väldigt frispråkiga med va de tycker om namnet. Både positivt och negativt.. Men vad ska de göra åt saken...?!

Han har i alla fall världens tuffaste namn=)

2 kommentarer:

  1. Eve m Nova & Leo26 juni 2010 22:35

    Ja det passar honom bra :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar både namnet och lill-killen. Dessutom verkar Ralf i Mustasch verkar dessutom mycket sympatisk och rar.

    SvaraRadera