söndag 16 maj 2010

Vad är det med det där Skåne?


Jag sitter här och surar i min ensamhet. När jag var liten hade/har jag en bästis som heter Johanna, efter nian så flytta hon hennes pappa,bror,flickvän och låtsasmamma till Skåne. Sen hälsa jag på en gång, och ytterligare en gång till för 2 år sedan. Hela våran vänskap liksom rann ut i sanden. Det är jättesvårt att hålla kontakten. När vi väl träffas så har vi jättekul och det är som att tiden stått stilla, men det är inte samma sak längre.
Flera,flera år senare så träffar jag Sanna och Erika. Vänskap av den ljuva sorten uppstår. Vad jag gillar mest med dem är de är så otroligt bra med Freja. Vad händer.? Jo Sanna flyttar till Skåne, tänker inte ens nämna vilken stad. Allt som ligger nere i landet är skåne för mig, jaa, förutom Motala då. Missuppfatta mig inte nu, jag är glad för henne..Hon är tipp-topp.
Men nu tycker jag vi klipper bort Skåne, ja nu när Erika också kanske vill dit.

Jag kommer inte kunna se Skåne i ögonen efter alla dessa stölder.

Jag är ju nöjd med mitt liv här, samtidigt som jag tror Peter skulle bli lite ledsen om jag tog våra barn och flyttade dit.

Bilden visar en glad skåning. det är klart de är glada, de tar ju så mycket bra folk härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar