lördag 27 mars 2010

"Komma Hem Paket"


Jag har beställt grejer från Apoteket.se. Jag tänkte hamstra lite i fall man blir liggandes inne den sista tiden och tiden efter BB.

Då var det så lustigt att när man går in på apotekets hemsida så är det första som kommer upp ett "Komma Hem Paket" för endast 282 kr och frakfritt. Det innehöll fina förpackningar med:
*Baby Tops
*Bindor
*Baby Olja
*Baby Schampo
*Mjuka skumtvättlappar
*Våtservetter
*Nagelsax
*Amningskupor
Och till detta fick man även en Tygkasse på köpet.

Det var ungefär samma tanke som jag hade. Bra att ha hemma liksom. Men riktigt någon fullträff mellan mina och apotekets tankar kring hemgång blev det ju inte.


Så nu skamset satt mig och beställt hem grejer som jag kan tänkas behöva efter man kommer hem från BB. Det blev amningspump, mjölkuppsamlare, inolaxol, microlax, minifom och alvedon till Freja. Såna dära grejer som kan bli pinsamma att ställa sig i kassan med på Apoteket. Eller ja, apotekarna har väl sett och hört de mesta. Men bara för att man kan så använde jag Apotekets hemskickarservicetjofräs.

Hihi, jag blev bara full i skratt. Jag kanske lätt kan uppfattas som lite ego, men jag vet att grejerna i Apotekets Påse inte gör mig lyckligare efter förlossningen.

1 kommentar:

  1. Ja, ha ha..men det är ju sånt som jag kan göra, alltså gå ärenden när du/ni ligger i soffan med era bullmagar. Så kommer jag hem och tar med lillfisen/frejfisen för den delen och fixar lite åt er. Man kan ju huxlux bli apsugen på nachocheese chips så där på em kvisten, då är det bara ni slår en signal. Hade / Ida

    SvaraRadera