måndag 15 mars 2010

Ja men Varför inte?


Just nu så går vi mest runt och fnittrar mot varandra jag och Peter. Helgen har varit ansträngande i hur vi ska lösa veckan, med huvudvärk, föräldragrupp, dagistider, barnmorsketider med endast 1 bil. Vi har ju dock inte kommit fram till något vettigt då alla diskussioner slutar med att jag helt enkelt får gå om han inte hinner hem.

Men igår var vi med om något skrattretande/löjligt/jobbigt/kul/ofattbart.
Alla är tvungna att flytta sina bilar från parkeringen då det ska avverkas träd här Måndag-Tisdag. Vi diskuterade även det fram och tillbaka hur vi ska kunna flytta audin utan att motorn pajar, och kommer fram till att vi backar ut den snabbt och sedan stänger av den, så står den i alla fall rakt så kan vi bogsera bort den till den andra parkeringen.
Vad händer?
Jo Peter vrider om nycklarna och biljäveln startar som den piggaste Ferrari på Grönbete. Inga Lysande oljelampor eller Varningsindikatorer överhuvudtaget, motorn låter finfint, avgasröken ser bra ut och allt är så där jävla toppen.

HAHAHA säger jag bara.
Är jag Djävulens Leksak eller?
Vad gör man nu då?
Ska man hoppas på att min teori och kylan+oljan stämmer eller kommer oljelampan börja lysa igen i sommar när vi är på en camping med 2 små barn långt bort i sverige?

Den här konstiga upplevelsen kommer naturligtvis efter att vi igår kväll bestämt att vi skulle åka och köpa en annan bil i Lindesberg, bokat barnvakt och lånat en färdbil som är pålitlig av Peters Syrra.
Ungefär som att Audin kände på sig att nu är det klippt, så då sluta han strejka för att inte hamna på skrotgården bland massa Deprimerande, övergivna bilar.

Med risk för att låta bitter..Men så här är det att vara jag just nu.
Om man ska vara positiv så kan man säga att jag numera glädjer mig för mindre saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar