fredag 19 februari 2010

Skör Tråd


Allting hänger på en skör tråd hos Familjen Kihl/Fallén just nu. Det är nästan skrattretande, man undrar hur mycket man kan orka med. Det är kanske därför man kämpar.
Mitt fall med havandeskapspenningen går vidare, har precis fått i väg en överklagan som jag hoppas stenhårt på. Visste jag att jag inte hade ett speciellt tungt jobb så skulle jag inte lägga ner någon vidare energi på det. Men nu jävlar.
Men läkaren som skulle intyga mitt ryggbesvär och höftont sa att hon inget kunde göra utan att sjukskriva mig, och då var hon osäker på om de skulle betala ut ersättning för Graviditet är ju ingen sjukdom. Och skulle hon bara intyga att jag hade svårt att gå i trappor och på plan mark och ryggont, så skulle försäkringskassan ifrågasätta varför hon inte sjukskrev mig. Så det var en återvändsgränd.
Dagen efter skulle jag till Barnmorska, hon som känt mig under hela min graviditet och kan intyga graviditet och besvär. Då var hon naturligtvis sjuk och i stället fick jag träffa en annan vik.barnmorska. Hur stora är oddsen liksom?
Så det får räcka med Min överklagan plus chefens intygande. Fan jag som hade planerat så.

Idag på mitt eftermiddagspass 12.30-16.45 har jag vägt det mesta som kommit i min väg, sylthinkar,degkittlar, vingar, vispar,degkrokar, säckar och plåtar. Det har varit spännande att ta reda på hur mycket man faktiskt lyfter per dag. Jag ska ju jobba både lördag och söndag, så jag kan ju väga fler grejer under helgen. Bli siffer och statistikgalen helt enkelt.
Våran enda bil som fungerar känns mer eller mindre livsfarlig, varje dag upptäcker man något nytt som är trasigt, och bävar för varje gång man måste använda den. Den har en viss likhet med den lilla bilen som Svullo gasar och kör sönder=)
Visst jag behöver inte använda den till jobbet kl 02.30 en lördagsmorgon, men va fan. Jag vågar inte gå.

2 kommentarer:

  1. Sådär ja.. nu kan man kommentera på alla dessa funderingar du har.. =))

    Hoppas du får igenom havandeskapspengen.. ja vart ju sjukskriven ist och struntade i att söka havande.. Min bm tyckte det var smidigare så.. fast ja vart ju inte sjukskriven pga graviditeten utan pga komplikationer som dom så fint vill att man skriver ist.. =)

    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du får igenom det, vore konstigt annars. Fan vilket oflyt att det var en annan barnmorska.

    SvaraRadera