lördag 13 februari 2010

Nekad


Jaha, då har man ytterligare lite att stå i som småtjock,osmidig och grisrosa i fejjan.
I Torsdags kom beskedet jag inte trodde var möjligt. Jag fick äran att bli nekad Havandeskapspenning från Försäkringskassan, med Motivering, ditt jobb innebär inte tillräckligt många lyft på 15 kg per dag. (Vi har mellan 10-20 per dag).
Självklart ska jag överklaga. 2 tjejer före mig på samma arbetsplats, med samma arbetsuppgifter och samma arbetstider blev beviljade. Orättvist..Jag vet inte vad jag ska tycka, jag känner bara på mig nu att det kommer bli en utdragen process.
Jag har fixat läkartid, barnmorsketid, ett intyg från min arbetsledare, och ännu ett intyg från min chef. Sen tänkte jag även skriva ett sansat brev själv också där jag förklarar min arbetsdag.
Jag tjänar nog inget på att vara arg i brevet.
Och får jag ingen penning kan man ju dra slutsatsen att världen är orättvis, och så får jag vara den där duktiga som jobbar tills vattnet går.

Men vilka får havandeskapspenning då?

Jag tänker främst på alla mjölsäckar,stora deggrytor,vingar,vispar,20 liters gräddförpackningar, plåthögar,kavlar och degkrokar som jag bär flera gånger om dagen, är inte det tungt så vet jag inte något annat som kan vara tyngre..

Kanske Betongstaplerska? (finns det i sverige)

1 kommentar:

  1. Det är verkligen helt sjukt alltså! Hoppas det går igenom efter överklagan!

    SvaraRadera