söndag 24 januari 2010

Just Nu!


Just nu är det inte bra. Jag brukar vara en stark och duktig tjej som tapetserar, lagar mat, organiserar och planerar, och jag kommer bli den tjejen igen så fort jag är klar med detta inlägg. Men just nu måste jag få spy ut lite tråkigheter..Okej då kör jag. ..
Våra nya grannar har ingen respekt för medmänniskor och tunna väggar, de väsnas, spelar musik och bjuder hem alldeles för mycket folk varje kväll..
Vi har två stycken bilar, och ingen av dem fungerar, den vite riddaren är till och med stående sen 2 veckor tillbaka, med olje,motor och framvagnsproblem. Snart är det även körförbud på den. Peters bil blir man förgiftad av när man åker, då det läcker ut avgaser och diverse molekyler i kupén. Inte bra för mig Peter,Freja eller Lillfjant.
Jag har världens problem att andas på grund av den stora magen jag samlat på mig. Vilket gör det jobbigt att sitta och ligga..Stå går bra men då blir jag trött efter ett tag och måste sätta mig, men det är ju så jobbigt så då måste jag nästan lägga mig i fosterställning(det enda som frigör lungorna) Och det kan bli lite småjobbigt på jobbet..Ja ni fattar grejen.
Med tanke på mina rörlighetsproblem tycker jag att det är fruktansvärt jobbigt att gå till jobbet och att få håll, andningsbesvär och smärtor i bäckenet.
Jag jobbar ganska mycket nu, vilket är roligt men jobbigt på ett sätt också, Jag har tagit åt mig väldigt många extrapass, mest för att få tiden att gå och för de fina pengarna, Det är jobbigt fast jag förvållat det själv.

Jag vill ha tillbaka mitt gamla jag och min gamla kropp. Jag vill känna mig lätt igen och att snön ska försvinna så jag kan plocka fram mina basketdojjer igen. Jag känner mig naken utan dem

Bilden föreställer en pigg och glad Moa -30 kg och en Söt Pika

2 kommentarer:

  1. Sen är det ju så att det är okej att inte vara världens duktigaste hela tiden. Kram

    SvaraRadera
  2. Det kostar att ligga topp , men som sagt det är nog inte värt det.

    SvaraRadera