måndag 25 januari 2010

Ikea






På Ikea är det väldigt billigt. De har väldigt snygga grejor, som ofta fyller en smart funktion. Och sortimentet är stort...Vad är det för fel Ikea?
Många säger att det är massa fel på Ikea, att det är stökigt på varuhusen, att det saknas skruvar till möblerna och att kvalitén är lite sämre.

Men om vi får alla de första 4 punkterna(Billigt,Snygga grejor, smarta funktioner & Stort sortiment) så tycker jag man kan förbise allt sånt, För man är ju välkommen att handla var man vill.
Visst är det trevligt om affären man är inne i är mysig och liten och luktar Rökelse, och biträdet är så superkäck så man vill nypa henne/honom i kinderna.
Men på ett sånt ställe ser även expediten vilka grjer man tar i och verkar intresserad av, och om man lämnar affären tomhänt, känns det nästan som att man måste bocka och gå baklänges ut för att man inte köpte något(Ungefär som i Waynes World när de träffar Alice Cooper,We are not worthy),Hon,han Var ju trots allt så Äppelkäck och genommysig.

På Ikea behöver man aldrig känna så, Där är det mer..KOM Igen!!..!Insläpp, utsläpp som gäller.

För på Ikea finns ju allt i alla prisklasser, man blir ju aldrig någon deprimerad av att titta på en prislapp, Och det coolaste är att när man står och pillar på en möbel man precis bestämt sig för att köpa så upptäcker man alltid en ny funktion med den.
Och gillar man inte grejen man skulle ha haft så finns det alltid något liknande som faller en direkt i smaken.
Vad det gäller kvalité på grunkorna så har jag personligen aldrig haft några problem med sådant, Även skruvar och spikar har alltid varit komplett till mina möbler.

Ja har klurat på att åka dit någon dag och shoppa loss, där för gick jag och tänkte på hur tacksam jag är för att få ha ett Ikea-Varuhus så nära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar